iransite iransite .

iransite

مي‌خواهيد به صرافي برويد؟ به اين 6 نكته توجه كنيد

بدون شك حداقل يك بار اقدام به خريد ارز كرده ايد. شايد از بانك و شايد از صرافي. اگر براي تهيه ارز مورد نياز خود به بانك مراجعه كنيد مشكلي نيست زيرا سيستم بانكي با اطمينان كامل پاسخ مناسبي براي نياز شما در نظر گرفته است و در نهايت مي توانيد بدون مشكل خدمات مورد نياز خود را دريافت كنيد.

قيمت دلار

آيا مي خواهيد به بورس برويد؟ به اين 6 نكته توجه كنيد
اما مشكل زماني است كه براي تهيه ارز مورد نياز خود به بازار آزاد مي رويد. در هر صورت دو گزينه پيش روي شماست، يكي استفاده از خدمات صرافي مجاز و ديگري روي آوردن به وسوسه هاي غيرمجاز صرافي كنار جاده يا صرافي نامطمئن بازار در شهر محل زندگي خود. در صورت تعويض غيرمجاز تكليف مشخص است.

اين روش تراكنش براي شما بسيار پرخطر و غيرعادي خواهد بود و بدون شك هيچكس به شما توصيه اي به استفاده از اين سرويس نخواهد كرد.

حال اگر قصد خريد ارز را داريد مطالعه اين نكات براي شما مفيد خواهد بود.

1- ابتدا ارز مورد نياز خود را بشناسيد - مي توانيد اين كار را با استفاده از اينترنت يا دنياي مجازي انجام دهيد. كافيست نام كشور مورد نظر و واحد پول آن را تايپ كنيد تا با تقسيمات ارزي كشور مورد نظر و شكل و شمايل اسكناس و سكه آن آشنا شويد.

2- قبل از مراجعه به بازار براي خريد، نرخ ارز مورد نظر با ريال را استعلام كنيد. براي اين كار مي توانيد با پرسيدن قيمت خريد و فروش ارز مورد نظر خود از صرافي، روند قيمت را براي چند روز رصد كنيد.

3- يادتان باشد در ساعات غير اداري يا تعطيلات و در زمان تعطيلي بانك ها ارز خريداري نكنيد زيرا قيمت ها واقعي نيست.

4- اگر قصد خريد دلار از صرافي را داريد، به ياد داشته باشيد كه صرافي ها معمولا مهر بسيار كوچكي دارند كه نشان دهنده اصالت اسكناس و فروشنده است. سپس از فروشنده بخواهيد كه اين مهر را براي شما روي صورتحسابها بگذارد.

5- از فروشنده صرافي بخواهيد فاكتور فروش با شماره سريال اسكناس ها در آن درج شده به شما بدهد. البته امروزه دستگاه هاي پول شمار در برخي صرافي ها اين كار را انجام مي دهند.

6- از فروشنده بخواهيد كه قبوض را زير ماشين يا اشعه ماوراء بنفش براي شما چك كند، حتي اگر قبلا اين كار را كرده باشد.

7- به تاريخ عرضه اسكناس ها توجه كنيد، اين امر به خصوص در مورد دلار بسيار مهم است.

8- از دريافت فاكتورهاي معيوب جدا خودداري كنيد زيرا بعداً دچار مشكل خواهيد شد.

9- سعي كنيد از چند صرافي قيمت بگيريد و سپس خريد كنيد، زيرا قيمت هاي مبادلاتي معمولا كمي با يكديگر متفاوت است اما مراقب تفاوت هاي فاحش باشيد كه بدون شك مشكل ساز است.

10- هنگام ورود به بورس به مجوز بانك مركزي توجه كنيد. طبق قانون اين مجوز بايد در مقابل ديد مشتريان نصب شود. البته مي توانيد از طريق سايت رسمي بانك مركزي از صحت مجوز صرافي مورد نظر خود اطمينان حاصل كنيد.

چگونه دلار واقعي بخريم؟

همه ما خبر وجود دلارهاي تقلبي در بازار ايران و يا به طور كلي در سراسر جهان را شنيده ايم. اين ماجرا در دنياي مبادلات ارزي و ارزي عجيب نيست، اما براي اكثر ارزهاي رايج دنيا مانند يورو، پوند و ين اين اتفاق افتاده است، بنابراين مي توانيد با اندكي از شر اين نوع اسكناس ها خلاص شويد. مراقب باشيد و در دام سودجويان نيفتيد. البته اين مشكل يعني اسكناس هاي تقلبي در مورد دلار بيشتر ديده شده است. پس بد نيست هنگام خريد دلار به عنوان يكي از پرتقاضاترين ارزها در ايران و صرافي ها به نكات زير توجه كنيد:

1- به ياد داشته باشيد كه خودكارهايي در بازار وجود دارد كه مي توان از آنها براي تاييد حساسيت اسكناس هاي اصل به اشعه ماوراء بنفش استفاده كرد.

2- در مورد دلار اولين قدم بررسي اهميت حروف روي اسكناس است.

3- در صورت خريد اسكناس صد دلاري بلافاصله به عدد صد توجه كنيد. وقتي از رو به رو و مستقيم به آن نگاه مي كنيد، رنگ سبز مشخصي دارد، اما وقتي اسكناس را كمي بچرخانيد، رنگ سبز صد سياه مي شود، يعني زاويه ديد اسكناس تغيير رنگ مي دهد.

4- اسكناس را با دقت از دو سر بيرون بكشيد، اسكناس اصلي هرگز پاره نمي شود. (به ياد داشته باشيد، لازم نيست اسكناس را خيلي محكم بكشيد. فقط به طور معمول بغلتانيد.)

5- ممكن است كمي غيرعادي باشد اما بوي اسكناس ها كاملا مشخص و واضح است. مي توانيد به حس بويايي خود اعتماد كنيد.

6- به نوع نوشته روي اسكناس دقت كنيد. اسكناس‌هاي اصلي داراي نوشته‌هاي كاملاً مشخص و بدون حاشيه هستند، در حالي كه اسكناس‌هاي از پيش چاپ شده معمولاً نوشته منظمي ندارند.

7- شماره سريال روي اسكناس اصلي دقيقاً به همين صورت و با كمي فاصله چاپ شده است


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۸:۰۷ توسط:سعيد ورمرزيار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :