iransite iransite .

iransite

طراحي اپليكيشن چگونه است؟

طراحي اپليكيشن موبايل چگونه است؟

طراحي اپليكيشن به فرآيندي اشاره دارد كه در آن يك اپليكيشن موبايل ساخته مي شود. در اين فرآيند، يك توسعه دهنده معمولا كارهاي فني و برنامه نويسي موبايل را انجام مي دهد و يك طراح وظايف مربوط به طراحي رابط كاربري (UI يا UI) و تجربه كاربري (UX يا تجربه كاربري) را انجام مي دهد. البته اين امكان وجود دارد كه هر دو طرف توسط يك نفر انجام شود يا تيمي متشكل از چند توسعه دهنده و طراح اين وظايف را انجام دهند. براي اينكه به عنوان يك طراح يا توسعه دهنده اپليكيشن وارد بازار شويد، ابتدا بايد با مراحل مختلف آن آشنا شويد، سپس تمرين كنيد تا بتوانيد كارهاي اجرايي را انجام دهيد. همچنين براي يادگيري برنامه نويسي اندرويد مي توانيد دوره برنامه نويسي موبايل اندرويد را بگذرانيد. به ما بپيوند.

 

طراحي پورتال


اندرويد و iOS دو پلتفرم يا سيستم عامل اصلي هستند كه اكثر اپليكيشن هاي موبايل براي آن ها طراحي شده اند. تفاوت هاي زيادي در توسعه اپليكيشن هاي اندرويد و iOS وجود دارد. براي راه اندازي كسب و كار خود بايد يكي از اين دو پلتفرم را انتخاب كنيد. معمولا طراحان كار خود را با طراحي اپليكيشن هاي اندرويد شروع مي كنند زيرا توسعه اندرويد آسان تر است (از نظر برنامه هاي رايگان و مشكلات ديگر). در اينجا نيز توضيحات خود را بر اساس اين سرويس ارائه مي دهيم.

اپليكيشن هاي موبايل به دو دسته كلي بومي و HTML5 تقسيم مي شوند. برنامه هاي كاربردي بومي برنامه هايي هستند كه به طور خاص براي يكي از سيستم عامل هاي موجود (اندرويد يا iOS) طراحي و ساخته شده اند. اما برنامه هاي HTML5 بر اساس وب نوشته مي شوند. به طوري كه مي توانند روي هر سيستم عاملي اجرا شوند. از نظر كارايي و هزينه كم، برنامه هاي HTML5 ارزان تر به نظر مي رسند. اما واقعيت ديگر اين است كه اين نوع اپليكيشن ها مي توانند محدوديت هاي زيادي داشته باشند. در برنامه هاي بومي دست ما بازتر است و مي توانيم كارهاي بيشتري انجام دهيم.

همچنين نوع ديگري از برنامه ها به نام برنامه هاي تركيبي وجود دارد. برنامه هاي تركيبي تركيبي از برنامه هاي بومي و HTML5 هستند. در واقع اين اپليكيشن ها بر روي وب نيز نوشته شده اند و در سيستم عامل هاي مختلف قابل استفاده هستند. اما تفاوت اين است كه يك پلتفرم بومي ايجاد مي شود تا ظاهر آنها شبيه برنامه هاي بومي و منحصر به فرد براي هر سيستم عامل باشد. در اين نوع طراحي در مقايسه با طراحي HTML5، دست طراح بازتر است و مي تواند از ويژگي هاي آن سيستم عامل خاص بر روي اپليكيشن خود بهره ببرد. اما باز هم محدوديت هايي براي اين نوع اپليكيشن وجود دارد.

معمولا براي اينكه بهترين طراحي را داشته باشيم و بتوانيم از تمام پتانسيل آن به طور 100 درصد استفاده كنيم، بايد اپليكيشن موبايل را به صورت بومي طراحي كنيم. تنها ايرادش اين است كه براي هر سيستم عامل بايد كار برنامه نويسي و طراحي را جداگانه انجام دهيم كه البته هزينه هاي ناشي از آن را افزايش مي دهد. اما از طرفي اپليكيشن مي تواند امكانات بسيار مفيدتري داشته باشد و رضايت كاربران از آن بيشتر خواهد بود. انتخاب نوع كاربرد به اين معنا (بومي يا تركيبي) بيشتر به بودجه و اهداف بستگي دارد. همچنين، چه ويژگي هايي را در برنامه مي خواهيد.

طراحي اپليكيشن با اندرويد

طراحي اپليكيشن با اندرويد

تلفن هاي همراه و تبلت هايي كه از سيستم عامل اندرويد استفاده مي كنند اكثر دستگاه هاي ديجيتال را تشكيل مي دهند. علاوه بر اين، نرم افزار رسمي توسعه اندرويد، اندرويد استوديو، كاملا رايگان است و استفاده از آن هيچ هزينه اي ندارد. از طرف ديگر، براي توسعه نرم افزار iOS، بايد نرم افزار خود را خريداري كنيد. به همين دليل است كه اكثر طراحان كار طراحي اپليكيشن خود را از اندرويد شروع مي كنند. در اينجا نيز سعي داريم شما را با روند طراحي اپليكيشن با اندرويد به طور كلي آشنا كنيم.

همانطور كه در بالا ذكر شد، كار طراحي و توسعه اپليكيشن اندرويد با نرم افزار اندرويد استوديو انجام مي شود. براي شروع كار خود بايد اين نرم افزار را از وب سايت رسمي اندرويد دانلود و بر روي كامپيوتر خود نصب كنيد. پس از نصب و اجراي اندرويد استوديو به راحتي مي توانيد يك پروژه جديد براي خود تعريف كنيد و از ساده ترين تا پيچيده ترين اپليكيشن ها را بسازيد. براي انجام كار برنامه نويسي اپليكيشن هاي اندرويدي بايد با زبان هاي برنامه نويسي مانند جاوا كه در اندرويد استفاده مي شود آشنا باشيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۱:۴۴ توسط:سعيد ورمرزيار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :