iransite iransite .

iransite

تور مسافرتي و انواع آن

گردشگري چيست؟
در سال 1937 جامعه ملل براي اولين بار از اصطلاحات توريست (معادل فارسي توريست) و گردشگري استفاده كرد. تور از كلمه لاتين turn مي آيد و به معناي دور زدن است. تعريف كامل صنعت گردشگري توسط سازمان جهاني گردشگري اين است: «مجموعه فعاليت هاي يك يا چند نفر كه به مكاني غير از محل زندگي عادي خود مي روند و حداقل يك شب و حداكثر يك سال در آنجا مي مانند. هدف از سفر آنها گذراندن اوقات فراغت است و اهدافي مانند اشتغال و درآمد در آن لحاظ نشده است.صنعت گردشگري كه از آن به عنوان طلاي نامرئي ياد مي شود يكي از صنايع مهم و متنوع بين شركت هاي مختلف در سراسر جهان است. كه مي تواند درآمدهاي هنگفتي را براي كشورها به ارمغان بياورد و بر فرهنگ، اقتصاد و حوزه هاي اجتماعي تأثير بسزايي داشته باشد.

نويد گشت

تور اروپا

صنعت گردشگري

تور مسافرتي چيست؟
تورها بر اساس نياز و خواسته مشتريان در قالب يك بسته مسافرتي ارائه مي شود كه در آن مسير، برنامه سفر و فعاليت هاي مسافران در چارچوبي مشخص تدوين مي شود. در واقع يك تور را مي توان يك پكيج يا يك بسته مسافرتي در نظر گرفت كه بسته به بودجه و هزينه در نظر گرفته شده با كيفيت هاي متفاوتي به مسافر فروخته مي شود. در اين پكيج كالا و خدماتي براي رفع نياز گردشگران در سفر ارائه شده است. تورها توسط آژانس هاي مسافرتي فروخته مي شوند.

تور مسافرتي

راهنماي تور كيست؟
مجريان تور يا تور ليدرها از قبل هماهنگي هاي لازم را با تمامي بخش هاي خدماتي مانند شركت هاي حمل و نقل، محل اقامت (مانند هتلداران) و جاذبه ها و در نهايت بسته هاي پيشنهادي سفر انجام مي دهند. آنها با قيمت ها و كيفيت هاي مختلف ارائه مي شوند. پس لازم نيست نگران چيزي باشيد، فقط چمدان هايتان را ببنديد و با آرامش از سفر لذت ببريد.

بسته هاي مسافرتي را به مشتريان ارائه دهيد

آژانس هاي مسافرتي
آژانس هاي مسافرتي كه به عنوان نماينده فروش در بخش گردشگري محسوب مي شوند، نقش مستقيمي بين مصرف كننده نهايي و فروشنده اصلي دارند. در اين آژانس ها افرادي مشغول به كار هستند كه با رعايت كامل تورها اطلاعات جامعي را در اختيار مسافران قرار مي دهند.
بسته هاي مسافرتي در بخش گردشگري عبارتند از:
به طور كلي آژانس هاي مسافرتي و مجريان تور در اكثر مناطق جهان موظف به ارائه كليه خدمات از صفر تا صد براي مسافران هستند.
شركت هاي حمل و نقل هوايي، دريايي، ريلي و زميني شامل هواپيما، كشتي هاي كروز، قطار، خودرو و غيره مي باشد. (تورهاي زميني معمولا جزو ارزان ترين تورها هستند).
خدمات اقامتي شامل هتل، اقامتگاه، مسافرخانه، متل، ويلا، مهمانسرا، مسافرخانه، خوابگاه، اقامتگاه بوم گردي، خانه روستايي، كمپ و ... مي باشد.
گشت زني و بازديد از جاذبه هاي گردشگري طبيعي يا ساخت بشر مانند شهربازي، موزه ها، شهربازي ها، مكان هاي ديدني و تفريحي. بازديد نيم روزه تا يك روزه از جاذبه هاي شهر مقصد را Sightseeing و به بازديد خارج از شهر مقصد كمتر از 24 ساعت (بدون يك شب اقامت) Excursion مي گويند.
تغذيه شامل ارائه خدمات پذيرايي در رستوران هاي مقصد و در نظر گرفتن 3 وعده غذايي اصلي صبحانه، ناهار و شام مي باشد.
به روش ارائه خدمات اقامتي با يك صبحانه كوتاه، Continental Plan يا B/B و تحويل 3 وعده غذايي اصلي را Modified American Plan يا American Plan مي گويند. سرويس غذا شامل نوشيدني هاي ساده مانند آب، آب ميوه و ... مي باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۶:۳۵ توسط:سعيد ورمرزيار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :