iransite iransite .

iransite

HMI زيمنس چيست و كاربرد اچ ام اي در صنعت

HMI زيمنس چيست و كاربرد HMI در صنعت
پنل زيمنس (HME Siemens) يكي از قوي ترين و معتبرترين برندهاي موجود در بازار ايران است كه از تنوع بسيار بالايي برخوردار است. پنل زيمنس مدل هاي مختلفي دارد كه عبارتند از: پنل پايه زيمنس، پنل كامفورت زيمنس، پنل موبايل زيمنس، مولتي پنل زيمنس، پنل ميكرو زيمنس و پنل

پي ال سي زيمنس

خريد پي ال سي زيمنس

تاريخچه زيمنس

شركت صنعتي زيمنس يكي از معتبرترين شركت هاي صنعتي آلمان مي باشد كه در حال حاضر در صنايع انرژي، صنعتي، بهداشتي، زيرساختي و شهري فعاليت مي كند. اين يك فناوري است كه در چند دهه گذشته بسيار چشمگير بوده است

HMI زيمنس چيست و كاربرد HMI در صنعت

زيمنس HMI چيست؟
سيستم مانيتورينگ HMI مخفف كلمه لاتين HMI Human Machine Interface است. كه در واقع به معناي رابط بين انسان و ماشين است كه روند وضعيت، عملكرد و فعاليت دستگاه را نشان مي دهد. از اين نوع صفحه نمايش ها در تجهيزات پزشكي و صنعتي مانند برق، ساختمان، حمل و نقل، آب و فاضلاب و ... استفاده مي شود.

طبقه بندي سيستم هاي نظارت
به طور كلي به دو گروه تقسيم مي شوند
1PC نرم افزار اصلي: WinCC

نرم افزار پايه 2 پنل: پروتكل و WinCC Flexible

كامپيوتر پايه در اين سيستم، نظارت از طريق يك كامپيوتر كه يك صفحه گرافيكي است و يك صفحه كامپيوتر كه در اوج اتوماسيون صنعتي است كه اغلب در اتاق كنترل استفاده مي شود، انجام مي شود. نرم افزار Win CC مخصوص اين سيستم مي باشد، اين نرم افزار قابليت دانلود و آپلود را ندارد.

Basic PC Panel در اين سيستم كار مانيتورينگ توسط پنل انجام مي شود و محل قرارگيري آن در سطح پايين سيستم مي باشد.

HMI زيمنس چيست و كاربرد HMI در صنعت

انواع پنل هاي صنعتي زيمنس:
ميكرو پنل OP73 Micro_TP170 Micro _TP177 Micro
پنل موبايل پنل موبايل 170_177_ | 277
پنل اپراتور Op73_op77_op170_op270_op277
چند پانل MP177_MP270_MP277_MP270_MP377
پنل پايه KTP400_KTP600_KTP700_KTP1000_KTP1500
پنل پي سي پنل pc70_77_477_577_670_677_870_877
كامپيوتر شخصي
پنل لمسي TP170_TP177A_TP177B_TP270_TP277

در واقع از HMI براي نظارت، كنترل و ثبت اطلاعات يك سيستم استفاده مي شود كه فرآيند كنترل را به صورت آنلاين و گرافيكي به اپراتور نشان مي دهد و اپراتور مي تواند فرآيند صنعتي را مشاهده كند و همچنين مي تواند تنظيمات و دستورات را از طريق مانيتورينگ انجام دهد. سيستم PLC نمايشگري قابل برنامه ريزي است و به كمك آن مي توان پارامترهاي دستگاه و اينورتر را مشاهده و حتي تغيير داد.

در گذشته براي انجام چنين كارهايي از رايانه استفاده مي شد، اما به دليل آسيب پذيري نرم افزارهاي رايانه اي و احتمال ويروسي شدن آن و ايجاد خسارت اقتصادي، پنل هاي HME به مرور طراحي و جايگزين شدند. داشتن يك فرآيند اتوماسيون خوب در صنعت بسيار دشوار است و در بيشتر موارد پنل HMI به شكل صفحه نمايشي شبيه به مانيتور كامپيوتر نمايش داده مي شود و گاهي اوقات مدل ها توسط صفحه نمايش لمسي پشتيباني مي شوند. زيمنس HMI اين قابليت را دارد كه دستگاه هاي زمان 255 را به آن متصل كرده و پارامترهاي آنها را مشاهده كند. HMI از نرم افزار خاصي استفاده مي كند كه مي تواند توسط مهندسان اتوماسيون برنامه ريزي شود.

برندهاي مختلف پنل نيز نرم‌افزارهاي متفاوتي دارند، اين نرم‌افزار به مهندسان اين امكان را مي‌دهد كه ببينند اپراتورها چه چيزي را بايد روي صفحه ببينند و حتي چيزهايي را كه مي‌توانند نظارت كنند. اين صفحه نمايش ها توسط شركت هاي مختلف ساخته مي شوند. به بازار عرضه مي شوند.

عملكرد HMI
امكان ارتباط با شبكه هاي مختلف مانند Profi Bass، Profinet، Serial و ....
نمايشگر گرافيكي
نمايش نمودار
قابليت اتصال به انواع plc
قابليت ذخيره اطلاعات
قابليت نمايش انيميشن
به منظور اجرا در تاريخ و ساعت معين است
داراي يك ماكرو براي انجام محاسبات و اقدامات منطقي است
امكان ارسال اطلاعات از طريق اينترنت
امكان اتصال به درايوهاي كنترل سرعت موتور، سرو درايوها و تجهيزاتي كه داراي شبكه هاي صنعتي هستند


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۶:۵۱ توسط:سعيد ورمرزيار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :