iransite iransite .

iransite

خانه هوشمند بيسيم چيست ؟و نحوه ي عملكرد آن چگونه است؟

خانه هوشمند بي سيم چيست؟ شايد براي پاسخ به اين سوال كمي به عقب برگردم. چند سالي است كه ساختمان هوشمند بسيار رونق يافته و به يكي از موضوعات مهم در ساخت و ساز ساختمان ها تبديل شده است، همانطور كه در مورد ساخت برق كه هزينه هاي آن نيازي به جلسات و بحث و گفتگو نداشت. همچنين در برآورد هزينه هاي كل پروژه برق. با وجود اينكه هم از نظر كاركرد و هم از نظر تجمل يكي از مهم ترين قسمت هاي ساختمان بود، بخش بسيار كوچكي به حساب مي آمد.

سيستم هوشمند چيست

اما از آنجايي كه هميشه به روش سنتي اجرا مي شود و شايد 100 سال از تغيير اين روند مي گذرد، هزينه هاي آن در مقايسه با ساير هزينه هاي ساخت ناچيز بوده است.

اما امروزه سازندگان و مالكان متوجه شده اند كه ظرافت ساخت و ساز بيش از آن كه صرفاً محصول تجمل و زيبايي شناسي باشد، شامل مسائل كاربردي، رفاه و آسايش نيز مي شود كه زندگي را براي ساكنان اين خانه ها بسيار آسان مي كند.

همچنين نتايج ديگري مانند صرفه جويي در انرژي و ايمني به همراه دارد و اين موارد به اين معني است كه بيش از 60 درصد ساختمان هاي امروزي از سيستم هاي خانه هوشمند استفاده مي كنند.

اما يكي از بخش هاي مهم در استفاده از خانه هوشمند هزينه هاي خانه هوشمند و نحوه پياده سازي آنها مي باشد كه در انتخاب خانه هوشمند بسيار مهم است و با توجه به اينكه سيستم هاي هوشمند سيمي مانند KNX و BUS قيمت هاي سرسام آوري دارند و همچنين دوست دارند آنها را اجرا كنند. اين سيستم‌ها پيچيده و دشوار هستند، بسياري از مشتريان زودتر اين حوزه را ترك مي‌كنند و هوش را محدود مي‌كنند.

مزايا و معايب خانه هوشمند بي سيم و سيمي چيست؟

اما نگران نباشيد، زيرا با ورود خانه هاي هوشمند بي سيم به بازار هوشمند، بسياري از ايرادات سيستم هاي سيمي برطرف شده است و دو مورد از مهمترين مزيت هاي آنها نسبت به سيستم هاي سيمي قيمت و نحوه اجرا و نصب آن ها است. كه قيمت هم دارند كوچكتر از نوع سيمي هستند و براي نصب نيازي به سيم كشي پيچيده نيست و ارتباط بين تجهيزات به صورت بي سيم است كه كار نصب را بسيار آسان كرده است.

سيستم هاي بي سيم هوشمند چگونه كار مي كنند

عملكرد سيستم هاي خانه هوشمند بي سيم به اين صورت است كه به جاي كليدهاي پريزها و ترموستات هاي سنتي و كليدهاي قديمي كولر، از كليدها يا ماژول هاي خانه هوشمند استفاده مي شود كه در ابتدا عملكردي مشابه خود كليدها دارند، يعني آنها را مي توان لمس كرد يا مكانيكي. چراغ ها، فن ها و كولرها را از خود كليدها روشن و خاموش مي كرد. پس از آن نوبت به پنل لمسي مركزي يا ماژول مركزي (GATE MAY) مي رسد كه براي برق فقط نياز به فاز و صفر دارند و ارتباط آنها نيز بي سيم است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۷:۵۵ توسط:سعيد ورمرزيار موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :